Línies Addicionals

Un programa de
Catalunya Música.

De dilluns a divendres,
de vuit a nou del vespre.

dissabte, 12 de maig del 2007

La pregunta de la setmana del 7 de maig

Entrem en la setmana clau de les celebracions del vintè aniversari de Catalunya Música. El dia 10 la nostra emissora farà 20 anys. Per aquest motiu, aquest cop la pregunta girarà al voltant d'aquest fet.

Quin lloc ocupa Catalunya Música en la vostra vida diària, quan us agrada escoltar-nos i quins són els espais que més us interessen?

Només pel fet de contestar alguna d'aquestes preguntes entrereu en el sorteig de 5 fantàstics lots de discos compactes i de 5 invitacions dobles per visitar el Museu Pau Casals del Vendrell.

També entrareu en el sorteig del concurs d'aquesta setmana si opineu sobre altres fets de l'actualitat, com ara l'estrena de la pel·lícula "Això és ritme!". Si l'heu vista, què us ha semblat? Us ha agradat?

Podeu participar-hi a través de qualsevol d'aquestes adreces:


sms al 7033 catlinies + la resposta + nom i cognoms
(Preu 1,2 € + IVA)

Carta o postal a
Catalunya Música
Programa "Línies Addicionals"
Av. Diagonal, 614
08021 BARCELONA

Guanyadors/es: Concepció Molist Coma, Maria Llebaria, Gloria Gutiérrez, Josep Boquera i Salvador Gasull

A l'apartat "Comentaris" podeu consultar el que ens heu escrit fet arribar alguns de vosaltres.

Moltes gràcies a tots/es!!!
.

Etiquetes de comentaris:

21 Comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Hola,

Sempre que puc escolto Catalunya Música i normalment sempre sol ser quan condueixo ja que degut als desplaçaments que faig tinc força estona.

Un dels espais que més m´agrada és Línies adicionals, és un espai molt actual i diari on els temes tractats són molt interessants, a més el fet de consultar a la web tot el que vols,en el moment que pots,etc.. facilitar seguir els continguts dels programes.

Us desitjo un gran èxit en la vostra vintena celebració i en els propers següents anys.

10:00 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Primer: de 8 a 9 hores, a partir de les 6 de la tarda, compartint la meva feina de taxista.

Segon: Sempre

Tercer: Són molts, esculleixo 4
Històries de L'Opera
Vistes al mar
Una tarda a l'òpera
i per descontat Línies Addicionals.

10:02 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Bona tarda,

Crec haver entès lo de l'enquesta de fins on formeu part de la vida de cadascú. Veiam doncs.

Solc tenir 3 suports per escoltar-vos:

La ràdio del cotxe, sempre la vostra sintonia

A casa i connectat a internet, sempre la vostra sintonia

Si vaig caminant, el fil enganxat al telèfon, amb la vostre sintonia

Què voleu que faci?
Les noves tècniques em permeten tenir-vos clavat a la meva vida. Només tinc una sort, que no tinc q donar-vos cap àpat diari. Si no em sortiria molt car després de tants anys així.

Gràcies per les estones plàcides i de bon gust que em puc permetre en la vostra companyia. Només lamento que no puc fer el mateix amb l'equip fixe de casa ja que algun problema d'antena dec tenir. A veure si puc comprar algun disco i així ho resolc.

Us animo a seguir fent aquesta tasca amb la professionalitat que demostreu.

Espero haver fet correctament l'escrit i en el lloc adecuat. Si així no fos, qui el rebi que faci el favor de fer-lo arribar a qui calgui.

Moltes gràcies per tot i a reveure!

Salvador
Tarragona
tel 607496699

10:08 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola amics:

Al matí,si vaig amb cotxe, escolto una miqueta en Joan Vives amb el programa "Tonalitats".

A les dues l'Ignasi Pinyol m'acompaya amb el seu "Interludi" (el puc escoltar fins a les tres de la tarda).

A la tarda atrapo una estoneta l'Olga Cardús amb "Entrada Lliure". Mentre corregeixo feines dels meus alumnes també m'acompanya "La setmana de..." amb la Montse Aguilera i per acabar empalmo amb les "Línies Addicionals" d'en Pere Andreu Jariod.

A més, al cotxe sempre tinc seleccionada la vostra emissora.

Els caps de setmana acostumo a escoltar el concert de l'OBC del
diumenge i alguns diumenges (tots els que puc) "Una tarda a l'Òpera" d'en Jaume Radigales.

Com podeu comprovar estic força "enganxat" a la vostra emissora de música clàssica.

MOLTES FELICITATS! PEL VOSTRE ANIVERSARI.

David
TERRASSA (BCN)

10:11 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola,

jo us escolto diàriament. Em desperto amb el Preludi i continuo amb les Tonalitats. A la tarda treballo, i normalment només escolto un trosset de l'Entrada Lliure. Al vespre, enllaço el final de les Línies addicionals amb el concert del vespre.

M'agrada, sobretot, les informacions que es donen vinculades a les obres que s'escolten. I les novetats tant de CD's, com de llibres i revistes de música.

No podria passar sense Catalunya Música.

Salutacions cordials,

Rosabel
Valls

10:12 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola!!

Molt bona tarda:

Per a mí el fet de trobar Catalunya Música ha segut una sort i suposa una de les satisfaccions més grans què he tingut des de fa molt de temps. Ha segut una sort per què us vaig trobar de casualitat, movent com si fos un tonto el dial de la ràdio en les festes de Nadal i en la seva solitud i tristor que sempre me envolten. Després vaig tardar una mica fins que vaig trobar la manera de sentir-vos a través d'internet en Radio a la carta,
(això també ha segut una història), per quan no podia sentir el programa que m'agradava en directe.

Jo practicament només escolto la vostra emissora com emissora en tot el dia i només a la nit escolto un altra per saber què desgràcies i què fets remarcables passen al món. Prefereixo escoltar música clàssica que no música moderna o futbol o veure per TV programes degradants per la condició humana. El que faig de vegades és escoltar programes que per una raó o una altra no he acabat de sentir sencers complerts.

Els programes què sento més sistematicament i més regularment són:

-La setmana de ....
-Els concerts
-Línies addicionals
-Grans obres
-Interludi
-Notes de clàssica
-Una tarda a l'òpera
-Solistes

Aquests són els que més escolto, però són practicament tots. I també els presentadors i conductors dels respectius programes a pesar de què alguns fan jornada completa amb altres presentacions d'altres espais.

Marc Canals, Albert Torrens, Ignasi Piñol, Mònica Pagès, Xavier Chavarria, Pere Andreu Jariod, Eulàlia Benito, Olga Cardús, Jaume Radigales, Montse Aguilera i tants i tants altres, els que s'encarreguen de trucar a la gent per telèfon, els tècnics de só, etc. , etc... Perdoneu-me si no poso a tots, de veritat. Feu una feina per admirar.

Tot el que desitjo és què continueu així, fent cultura, parlant bé i tenint educació què és fonamental amb els temps que corren. També la gran ajuda i companyia què feu a molta gent què està sola molt temps i que ho passa malament, però que sap què vosaltres esteu a l'altre costat.

I no podia oblidar una frase que jo sempre dic a pesar de que és una tontada i una cursileria:

Feliz, feliz en vuestro dia,
amiguitos que Dios os bendiga,
que reine la paz en tu dia
Y QUE CUMPLAIS MUCHOS MAS.

José A.
MIRAVET

10:15 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Bon dia.

He sentit que demanàveu opinió sobre els 20 anys de Catalunya Música i us envio la meva.

D'entrada us diré que sou la meva emissora. Si escolto la ràdio és
Catalunya Música. Si la sento, també.

Si no m'agrada o em destorba, l'apago o poso un disc. Als aparells amb selecció teniu el número 1. Catalunya Ràdio té el 2 i
Catalunya Informació, el 3. Tanmateix, ben poques vegades els connecto.

Només em faltava que ara també sortíssiu a l'aparell de TV, per TDT. Fins i tot sou una alternativa per al zàping.

Dit això, faré alguna valoració.

Consciència de país: alta. Molt millor, per exemple, que TV3. Cal
continuar estant alerta perquè l'assetjament és constant i potser cal revisar alguna cosa.

Qualitat lingüística: bona. Em costa d'entendre que alguns professionals de la locució no sàpiguen que w W es diu ve doble.

Sembla que hagin après primer l'alfabet anglès que el català. També s'escapa algun CD o
Los Angeles pronunciats a la castellana.

Preparació: indubtable, encara que algun locutor s'empenyi a fer veure
que improvisa, que no llegeix i... perd els papers.

Qualitat dels continguts: molt alta. Els oients tenim molt bona
informació de les circumstàncies dels compositors i llurs obres i de les interpretacions actuals. Sembla que s'ha superat la por a la crítica, i els comentaris em semblen molt adients. Només hi ha un perill. Els oients assidus poden arribar a sentir cinc o sis vegades el mateix comentari. Però suposo que el nivell de repeticions està estudiat.

Col·laboradors: magnífics. Només diré un nom, però no vull desmerèixer cap dels altres. El paradigma potser és en Roger Alier.
Penso que hi ha hagut, i encara hi ha, programes antològics. Un
seguiment de la vida i obra de Mozart. La relació de la música amb els intel·lectuals del centre d'Europa (Viena) de començaments del segle XX.

Les guies d'audició dels concerts de l'OBC, ... La memòria és fràgil i és segur que me'n deixo molts. Però he volgut citar aquests perquè la paraula en una emissora musical és, d'entrada, un problema. Però si el contingut és de qualitat i el comunicador en sap, el repte val la pena.

No acabo d'entendre l'interès per fer participar els oients en
concursos, tramesa d'opinions, etc. si no és per tenir un cert
coneixement sobre l'audiència. Suposo que està justificat. Ja sé que aquest missatge contradiu aquesta opinió, però és un en 20 anys.

Altres programes són molt bons. No els puc esmentar tots, a part que,
alguns, han anat canviant amb el temps.

Hi ha una cosa, però, que el temps no ha acabat de millorar. És la
cobertura del territori. Anant amb cotxe des de les Garrigues - Priorat - Conca de Barberà fins a Barcelona, és molt difícil, per més RDS que portis, de mantenir l'audició. Ja sé que això no és competència de la Direcció de Programes, però també afecta la qualitat de Catalunya Música.

Gràcies. Per molts 20 anys

Domènec

10:19 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Què es Catalunya Música per mi?

Doncs:

La tinc presintonitzada a la cuina, al menjador, a l'estudi de casa, al dormitor i sempre la tinc conectada, fins i tot em diuen que sembla que tingui "fil musical".

Em desperto amb la repetició dels programes del dia abans - encara que estigui mig adormit, m'agrada la música suau, ja vindran després les desgràcies dels noticiaris. Al matí, en el meu camí a peu fins a l'estació, a les set, a l'hivern encara es de nit, l'escolto amb auticulars.

Al tren, vaig canviant de freqüència tot anant a Tarragona - 91.9 a Vilanova, després
105.9 i passat el túnel de Barà, 105.4, la freqüència de Tarragona - avui amb els receptors presintonitzats és molt facil.

A l'oficina, mentre no tinc ningú, en Joan Vives m'alegra els matins.

Torno amb l'Olga i a l'hora de la tranquilitat m'agrada seguir el vostre programa: Així estic al corrent de les novetats i musicals i després, perquè no, els nostres concerts de Montse Aguilera.

Un comentari apart: Crec que els catalans som els pocs ciutadans del món que podem gaudir de dues emisores amb programació ininterrompuda de música
clàssica.

Aixís m'agrada!!

Bosco (Juan-Francisco)
BARCELONA

10:21 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Veureu,

Tots els dies des del Preludi fins al final, és un goig d’alegria i una recàrrega de pilas diària ,pot ser fa 5 ó 6 mesos que no escolto gairebè res més, un descans per l’esperit.

M’agradan molt les Tonalitats, per la selecció d’obres escollides i les Línies addicionals per tota l’informació d’actualitat, i en general tots els programes pel to tranquil que desprenen els seus conductors.

Enhorabona i endavant !

Josep
BARCELONA

10:23 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola amics del programa:

Al llarg de la trajectòria de Catalunya Música n'he estat seguidora de diversos programes, però el més rellevant que he de destacar és l'enorme afecte que sento per aquesta emissora per haver estat, en un moment donat, un suport significatiu per a un estudiant de música, en aquest cas el meu fill gran, ja que li va permetre escoltar totes les peces musicals necessàries per a la seva formació que no tenia a l'abast en aquells moments i que, sens dubte, ha estat un graó més que ha fet possible que actualment es mogui per auditoris europeus de prestigi.

Mª Josepa
EL VENDRELL (Tarragona)

10:23 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Benvolguts amics e Catalunya Música,

Abans de tot, us felicito molt sincerament pel vintè aniversari de l’emissora! Vull contestar a la pregunta formulada al programa LINIES ADDICIONALS, sobre quin lloc ocupa CATALUNYA MUSICA a les nostres vides.

Em considero una oient assidua de CATALUNYA MUSICA, no escolto cap altra emissora, i a la meva vida quotidiana no em puc imaginar passar un dia sense sintonitzar-la. De fet, viatjo amb certa freqüència per raons de feina, i quan soc fora la trobo a faltar... No viatjo amb la tecnologia suficient com per connectar-me.

Em desperto amb el programa PRELUDI, i segueixo les emissions incloent el principi del programa TONALITATS. Si dino a casa escolto INTERLUDI; després, si torno prou aviat, LINIES ADDICIONALS, i quan em fico al llit connecto la ràdio desseguida i l’escolto mentre llegeixo i fins que m’adormo. Miro de seguir SOLISTES, i també els programes del dissabte i del diumenge al matí.

M’agrada molt anar seguint les crítiques de concerts, i les diferents ‘cunyes’ especialitzades, com Entitats, Música antiga, Música de cinema, etc.

M’interessa força l’actualitat musical, i quan LINIES ADDICIONALS es programava al migdia m’anava molt millor... Per no ser tan ‘pilota’ també diré que quan sona música de sardana normalment desconnecto, i que tampoc m’entusiasmen els programes més ‘discursius’, és a dir, que tenen menys música (amb l’excepció dels esmentats LINIES ADDICIONALS i SOLISTES).

Es a dir, que CATALUNYA MUSICA té un paper força important a la meva vida; espero que el segueixi tenint, i per molts anys!!!

Moltes felicitats pels primers vint anys de l’emissora!

Estic segura que demà us hi lluireu! Miraré de connectar-me tant com pugui...

Cordialment,

Glòria
BARCELONA

10:25 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Salutacions desde Filadelfia (USA)

Soc un catala resident a aquesta banda de mon i puc dir que Catalunya Musica sempre ha estat una de les estacions de radio preferides.

Ja de petits la mare la tenia i encara la te sintonitzada a casa a la cuina i la sala d'estar.

Aixi empenyen dies varen pasar els anys i actualment us escolto desde el despatx via internet i a casa.

Especial afecte hi tinc a Entrada Lliure de l'Olga Cardus i a Linees de Musica.

Moltes felicitats i agrait per les 175.200 hores de musica que ens heu ofert (20 anys * 365 dies * 24 hrs).

Xavier

10:27 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Benvolguts:

Felicitats per aquest 20 anys que puc dir que hem camina junts. Al principi tímidament però 20 anys son molt dies i ara ja som grans i forts.

La música forma part de la meva vida de ella ja de petita vaig fer-ne el meu principal entreteniment.

Jo escolto Catalunya Música amb desordre i sempre que puc, com per exemple ara mateix.

Tinc aparells de radio per tota la casa, el bany, a la cambra, a la cuina, al menjador, al cotxe, al costat a l'ordinador...

No tinc costum d'escoltar música des de l’ordinador m’agrada el so net i aquest aparell no me’l dona, però tic una petita cadena al costat. Si que aprofito per baixar-me els programes que no he pogut escoltar i els passo a MP3 i els escolto tantes vegades com vull, de veritat que això es un bon servei.

Com ja us he explicat alguna altra vegada soc moderadora d'una llista de música clàssica per Internet i moltes vegades els passo l’adreça d’alguns d’aquests programes que trobo interessants.

No em resta més que felicitar-vos una vegada més i poder desitjar caminar amb vosaltres, molts, molts anys més.

Aurora
Sabadell

10:28 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Els programes que més escolto són:

Històries de l'òpera: grans moments. No me'l perdo mai. Si no el puc sentir en directe me'l baixo de la web. En Roger i en Marcel són fantàstics.

Guia d'orquestra. Em va molt bé ja que molt diumenges vaig a sentir a L'Auditori els concerts que heu comentat.

Línies addicionals. És molt útil per estar al corrent de l'actualitat musical

La setmana de.... M'agrada força per anar descobrint els diferents compositors i les seves obres

I sense triar un programa en especial m'acompanyeu a la cuina, em desperteu, també us sintonitzo quan me'n vaig a dormir.

Felicitats!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MARIA
BARCELONA

10:30 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola de nou,

pel que fa a la pregunta d'aquesta setmana, de fa molt de temps, que poc o molt estic en contacte amb l'emissora, mitjançant correu electrònic (gran invent), a través de diversos programes o de diferents col.laboradors de l'emissora que sempre han atès les meves consultes o els meus comentaris que en el decurs dels anys he anat fent. Crec que això ja explica la meva relació amb l'emissora.

No puc dir res de nou del que han dit altres oients: és la meva emissora ja que no disposo de gaire temps i sempre Catalunya Música és la meva primera i única opció.

Els reproductors d'mp3 i ràdio i abans el walkmans (gran invents, també) m'han permés i em permeten escoltar l'emissora encara que no estigui a casa, en aquest cas és d'agrair poder escoltar l'emissora camí de la feina (mal invent) i ara internet (gran in.....) ja que puc seleccionar el programa encara ja s'hagi emès. Però, com ja vaig comentar un cop que es va formular una pregunta semblant a la d'aquesta setmana, per a mi també és bo el silenci ja que si escolto música quedo totalment absorbida per allò que estic escoltant.

No puc recordar tots el canvis de programació, ni els programes que s'han encetat ni els que han acabat, ni els colaboradors que l'emissora ha tingut en els decurs de tots aquests anys, si més no, dels anys que fa que l'escolto, però per a tots, els passats i els presents,que m'han acompanyat i m'acompanyen, per tots GRÀCIES sincerament.

Fins aviat,
Sílvia
BARCELONA

10:31 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Bona tarda !!! i feliç cumpleanys !!!

No he sentit, o m'ha semblat no sentir cap retall ni cap paraula de celebració, d'enhorabona, de felicitat compartida, del vostre aniversari a l'informatiu al migdia a TV3, què és la tele de tots, o potser no.

Sembla no correcte, no fer una referència al fet de fer 20 anys l'emisora Catalunya Música o potser hi ha algú que té unes altres prioritats i un altre sentit de país, d'informació, de cultura. De tota manera, si ho han dit, demano perdò i si no, jo sí que us desitjo felicitats i us demano de veritat que continueu per aquest camí.

José A.
MIRAVET

10:32 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

En la meva vida diaria, Catalunya Música ocupa un lloc principal, ja que va amb mi tot el dia.

Sóc professional del volant i estic tot el dia a la carretera, i llevat d'algún moment puntual que escolto "En Bassas" al matí, la resta de del dia el dial del ràdio està sintonitzant Catalunya Música.

Antoni
Sant Hilari Sacalm

10:33 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

20 anys de bon fer.
20 anys de bona musica.
20 anys i un dia, per que ahir no hi vaig puguer contactar amb
vosaltres per desitjar-vos moltes felicitats.

Us escolto des del primer dia i ahir vaig ser a L'Auditori a les
set per veure com ho feu i després al concert.

La meva mitjana de oidor es de unes 5 hores mínim.

Rebo la programació cada mes.

Salutacions i fins sempre,
Raul

10:34 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Postal

Espais de la vostra emissora que més m'agraden:

1) Tonalitats
2) Entrada Lliure
3) Veus del món
4) Interludi

Remitent:

Maribel
Caldetes

10:37 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Carta postal

Benvolgut Pere Andreu Jariod i col·laboradors,

Puc dir-vos que, des del moment en que es va posar en antena CAT-MÚSICA, no he deixat d'escoltar-la cada dia.

La programació, tota m'interessa, però els espais "Línies" i "Una tarda a l'òpera" especialment, així com totes les transmissions en directe que feu.

M'agraden molt els espais monogràfics, però trobo a faltar (que ja hi era) un de música de cambra.

Una salutació a tots els que esteu a cada lloc de feina i endavant!!

I per "ara que tinc 20 anys, 40, 60, 80..."

Una forta abraçada.

Xavier

10:40 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Carta postal

Apreciats amics:

No sabria què posar per dir-vos la molta companyia que em feu sempre, i ara més, ja que fa un anys i mig que m'he quedat sola, i això fa que totes les hores que estic a casa que és quasi sempre, és la vostra emissora la que escolto.

Vos podria dir cada hora el que feu, però seria massa llarg i crec que no cal. Només vos diré que rebo cada mes la vostra revista i així sé a cada minut el que feu.

A les tardes, amb l'Olga Cardús, quasi sembla que ens coneixem (sempre li demano una sardana i ella ja em diu la Mercè de Terrassa), ja vos podeu imaginar que vaig fer molt perquè no deixessin el programa de l'Ignasi Piñol (el so de cobla) però desgraciadament per els sardanistes el varen treure.

En fi, acabo dient que moltes felicitats per tots i que per molts anys pogueu fer tan bons programes, plens de bona música.

Tots sou formidables!

Una admiradora vostra,

Mercè
Terrassa

10:54 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home