Línies Addicionals

Un programa de
Catalunya Música.

De dilluns a divendres,
de vuit a nou del vespre.

dimarts, 2 de gener del 2007

"La pregunta de la setmana" del 2 de gener

Després d'uns dies de descans, torna el concurs, i torna amb força.

Aquest cop posem en joc exemplars d'una edició de luxe de la Missa en si menor de Bach en la versió que Philippe Herreweghe va enregistrar l'any 1998 al capdavant de solistes vocals com Andreas Scholl, Véronique Gens, Christophe Prégardien o Peter Kooy, i del Collegium Vocale de Gant, i que ara el segell Harmonia Mundi acaba de reeditar amb un nou format de llibre-cd.

Aquesta vegada el que us demanem és els vostres desitjos musicals -particulars o generals- per l'any que tot just comencem.

Què us agradaria que passés, pel que fa a la música, l'any 2007?

linies.cmusica@catradio.cat

sms al 5335 catlinies + la resposta + nom i cognoms
(Preu 0,90 € + IVA)

Carta o postal a
Catalunya Música.
Programa Línies Addicionals.
Av. Diagonal, 614.
08021 BARCELONA

Guanyadors/res: Eloi Castells, Gemma Biosca i Josep Torrente

Etiquetes de comentaris:

21 Comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Hola amics del Línies Addicionals!

He vist la pregunta que teniu penjada al blog del programa: "Què us agradaria que passés, pel que fa a la música, l'any 2007?".

El que jo desitjaria és que la majoria de la gent de la nostra societat no em mirés estranyada quan els dic que la meva música preferida és la clàssica. Només amb que l'educació musical s'enfoqués d'una altra manera pq aquesta esdevingués, a poc a poc, quelcom més important per a la nostra societat, jo ja seria feliç. Menys Grans Germans i Operacions Triumfals vàries, i més Cultura i Música de debò.

Aquest desig anterior potser és molt general... A nivell particular, demano que aquesta addicció per la música i "malaltia musical" que pateixo no em marxi mai, doncs així sóc la persona més feliç del món!

Una abraçada per tots & Seguiu així de fantàstics!

9:06 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola a tots i molt bon any!!!

Em dic Eloi Castells i sóc un estudiant d'història de l'art entusiasmat per la pregunta que avui heu plantejat al vostre programa... De desitjos d'inici
d'any en tenim tots (aprendre anglès, anar al gimnàs, portar-te bé amb els germans, etc...) però mai m'havien demanat un desig MUSICAL pel nou any...

Com a bon oient que sóc del vostre programa, suposo que ara hauria de dir que el que desitjo pel nou any és que vosaltres, amb la vostra feina, continueu omplint-nos de bellesa les nostres hores d'estudi i de treball, però com a bon ciutadà també desitjo que la música serveixi aquest any més
que mai per aplacar la ira i els odis que enfronten mig món a 'altra
meitat: que la pau, la música i la cultura purifiquin les animetes d'aquells que sembren la tensió, siguin del bàndol que siguin...

Però després de tot, sent com sóc un bon petit egoïsta, al 2007 li demano també que em dóni un bocí d'èxit en la meva modesta carrera musical tant en el piano com en els cors de la UAB i de l'Orfeó Gracienc... I posats a demanar... al 2007 li demano que em regali un bonic CD de la Missa en Si m de Bach, una desig molt més materialista, però segurament molt més fàcilment concedible que la resta!!!

BON ANY 2007!!!

9:11 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Amics del programa:

Aquesta setmana demaneu la nostra opinió i jo us la dono: El meu desig musical per al 2007 és que al nostre país comencin a canviar les coses, de tal manera que als estudiants de música ja no els calgui anar-se a formar a d'altres països i, el que és més greu, que en molts casos s'hi hagin de quedar ja que el panorama musical a Catalunya, com a Espanya en general, continua sent molt limitat, a diferència de bona part dels països europeus.

9:13 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Desig per al 2007: que es consolidi l'Auditori de Girona i
esdevingui un punt de referència de la vida musical del país.

9:13 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

A nivell personal veure una interpretació a Worcester de música d'Elgar pel seu 150è anniversari.

9:14 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Programacions generoses de formacions de cant coral.

9:15 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Bon dia i BON ANY NOU!!!!

A mí m'agradaría que Lorin Maazel, a banda de dirigir a Valencia, vingués també a Barcelona.

Salutacions!!

10:49 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola!

En primer lloc BON ANY!!

El meu desitg musical pel 2007 és que Daniel Baremboim vingués a Barcelona a fer un cicle de concerts.

Salutacions cordials.

12:57 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola,

En primer lloc, bon any a tots i bona música.

Els meus desitjos musicals per al 2007 serien poder seguir escoltant bona música, bons intèrprets i sobretot no ser molestada per una part del públic que tus, que arriba tard a les sales (per què els deixen entrar un cop ha començat una representació o un concert?) i que, en acabar la funció s'aixeca precipitadament de la butaca com si haguesin tocat l'alarma d'incendis.

Ben cordialment.

1:11 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Benvolgut Pere Andreu,

bon any a tu i als oients:

a mi per a aquest any m'agradaria poder seguir gaudint de la música tan com espectador com a intèrpret igual o més que aquest darrer any.

M'agradaria però que la vida dels músics fos més fàcil, que la indústria musical tingués més suport institucional i que es comencés a parlar d'una llei de mecenatge que afavorís que l'empresa privada es fixés amb
la música, ja sigui en cors, orquestres o grups de cambra tal com passa als EUA o Alemanya, on aquests no depenen de subvencions ni de ser cooperatives, i poguesin existir més grups professionals a casa nostra on costa molt de veure.

gràcies pel programa i molt bon any

2:35 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Bona tarda Pere Andreu i .....Bon Any!

M'agradaría guanyar el cd de BAch. Provarem a veure si hi ha sort! El meu desitg musical (bastant difícil) és que Pavarotti es posi bé i vingui a Barcelona a fer un recital al Liceu.

Gràcies i salutacions.

4:36 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Que aquest any es poses fil a l'agulla per posar en marxa el gran orgue de la Sala Oval del Palau Nacional de Montjuich. Es podria fer un apadrinament com el Palau de la Musica. Seria una bona noticia del 2007.

4:58 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Que es fes a Montserrat la Missa en Si menor de Bach i que la transmeteixi en directe Catalunya radio, per si no puc pujar a Montserrat aixi es segur que la escoltaré.

8:01 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

El meu desig per al 2007 és que a TV3 es faci un programa de música clàssica (o, millor,més d'un!) de divulgació en un horari raonable i amb qualitat (com quan en Marcel Gorgori i en Roger Aliè feien el programa d'òpera), perquè tenim molt bons periodistes i divulgadors musicals (com es demostra a la vostra emissora) però no els veiem per enlloc a la televisió.

Molt bon any i felicitacions per el programa.

8:02 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

El meu desig musical per l'any 2007 té 2 vessants; una, de més general, aniria dirigida a les institucions governants i a les administracions, per tal que prenguessin realment consciència de la importància de la música pel ser humà com a entitat individual i també col.lectiva, i per tant obressin en conseqüència i hi dediquessin tot el necessari - tant d'idees com a nivell material, imprescindible - per tal que tothom tingués una formació musical bàsica però bona i a la vegada les persones que viuen per la música trobin el suport que els hi cal.

Quant a la segona part del meu desig, i potser molt més a nivell de cada ésser individual, m'agradaria que d'una o altra manera tothom pogués apreciar, assaborir i gaudir de la música, que jo considero fonamental pel creixement del ser humà com a tal, i com ha dit un altre dels oients arribi a ser instrument de pau, per contrarrestar tants elements afavoridors de la discòrdia. Què diferent seria la vida globalment si el nostre esperit, el nostre pensament i el nostre cor, es deixessin impregnar una miqueta per tot allò que la música ens diu quan la deixem travessar els vels de la nostra individualitat!

8:03 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Molt bon dia!

El meu desitg sería anar al concert d'Any Nou a Viena (les ganes).

FELIÇ ANY NOU!

10:36 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Hola!

A mí m’agradaría que vingués a Barcelona Daniel Baremboim.

Moltes gràcies i salutacions!

5:37 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

A mi m’agradaria que es fes una reedició en CD d’El Pessebre de Pau Casals i si pot esser amb uns bons intèrprets.

Malgrat que a una pregunta meva vareu respondrem que existia una edició, sembla que està exhaurida dons no l’he trobat enlloc.

7:52 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

El meu desig musical per l’any que entrem:

QUE AQUEST SIGUI EL PRIMER DE MOLTS BONS I VENTUROSOS ANYS AMB MUSICA A DOJO!!

Que els músics especialitzats amb clàssica siguin prou ben remunerats com una altra professió.

Que Barcelona sigui la capital mundial de la música, no aquest any, sinó que la seva activitat musical no tingui cap parangó amb capitals com Viena,Berlín, Londres, Paris.

Que es s’incrementin els festivals de música antiga.

Que es facin més assequibles les entrades als espectacles musicals,
concerts, recitals, (això d’entrada mínima amb poca visió i acústica deficient a 60 Euro – si anem dos arribem a les 20.000 pessetes)

Que Catalunya Música sigui emissora davantera amb col·laboracions i
intercanvis internacionals

Que el goig que tenim els catalans de gaudir de dues emissores de qualitat especialitzades en música clàssica (potser som els únics a Europa i fins i tot al món) serveixi d’exemple i mereixi ésser seguida arreu..

BON ANY MUSICAL

7:54 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

El que m'agradaria que passés aquest any és que tinguéssim 365 dies de BONA música.

5:51 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

M'agradaria particularment; se que soc egoista; que: la meva filla que es estudian de cant al Conservatori del Liceu, conegués l'escalfor dels aplaudimens, i es regales les seves orelles amb bravos, encara es jove pero perque no.

5:52 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home